Diş Taşı (Dental Plak, Calculus) Nedir? Diş ve Çevre Dokulara Zarar Verir Mi?

Halk dilinde tartar olarak da bilinen diş taşı, yani dental plak veya calculus, diş ve çevresinde sertleşmiş plak ve mineral birikimi olarak tanımlanmakta, uzun süre diş temizliği yapılmaması gibi durumlarda dişte kapsadığı alanın daha büyük bir hal almasına sebep olabilmektedir. Buna bağlı olarak Konya diş hekimi Dr. Hamza Ulu uygun dental plak tedavisi fiyatları ile Konya diş taşı temizliği gerçekleştirilmesi gerektiğinin önemini vurgulamaktadır. Söz konusu temizlik, ilerleyen dönemlerde dişte oluşabilecek daha büyük sorunların önüne geçmesinde de etkili olmaktadır.

Peki, dental plak nedir? Temizlenmediğinde dişe ne gibi zararlar vermektedir? Diş plağı kendiliğinden temizlenir mi? Diş taşı temizliği nasıl yapılır ve bu temizlik dişe zararlı mıdır?

Dental Plak nedir? Temizlenmediğinde Zarar Verir Mi?

Dental plak, diş yüzeyinde ve çevresinde zaman içerisinde oluşan tartarlara verilen addır. Konya diş hekimi Dr. Hamza Ulu görünüm ve sağlık açısından zararlı olabilecek bu plaklar için diş taşı temizliği yöntemini önermekte, dişlerde daha pürüzsüz ve sağlıklı bir görünüm sağlanması gerekliliğini vurgulamaktadır.

Diş taşı temizlenmediği taktirde, ağız kokusu, diş çürüğü, dişlerde zaman içinde oluşan sallanma, diş eti kanaması, sıcak ve soğuk yiyeceklere hassasiyet, diş eti çekilmeleri ve çene kemiğinde uzun vadede oluşabilecek zararların önünü açmaktadır. Bu nedenle diğer diş tedavilerine göre maliyeti çok daha düşük olan diş taşı temizliği kişiler tarafından rutin olarak uygulanmalıdır.  Uygun dental plak tedavisi fiyatları ile Konya diş taşı temizliği bu noktada diş bakımı açısından büyük önem taşımaktadır. Buna bağlı olarak Konya diş hekimi Dr. Hamza Ulu tarafından da sıklıkla önerilmektedir.

Diş Plağı Kendisi Geçer Mi?

Diş plağı evde gerçekleştirilen bazı yöntemler ve karbonat ile kimi zaman temizlenebilmektedir. Ancak dişe çok yerleşmiş ve dişin arkasında plaka halini almış diş taşları için Konya diş taşı temizliği gerekebilmekte, fakat Konya diş hekimi Dr. Hamza Ulu tek seansta temizliği gerçekleştirmektedir.

Tüm bunlara bağlı olarak, dental plak tedavisi fiyatları konusunda endişe taşıyan bazı bireyler her ne kadar evde kendi yöntemleriyle temizlemeye çalışsalar da başarılı olamayabilmektedir. Bu gibi durumlarda Konya Dr. Hu Ağız ve Diş Sağlığı Kliniği uzmanları tarafından uygulanan Konya diş taşı temizliği yöntemini tercih etmeleri daha doğru olacaktır.

Diş Taşı (Dental Plak, Calculus) Nedir? Diş ve Çevre Dokulara Zarar Verir Mi?

Tartar Çürük Yapar Mı?

Tartarın dişlerde artması ve Konya diş taşı temizliği gerçekleştirilmeden durumun geciktirilmesi, diş etinin çekilmesine ve buna bağlı olarak dişlerde uzun vade de olsa diş çürümelerine yol açmaktadır. Söz konusu çürümenin geri dönüşünün çok daha zor olması nedeniyle Konya diş hekimi Dr. Hamza Ulu, uygun dental plak tedavisi fiyatları ile hastalara hizmet vermekte, ilerleyen dönemde oluşabilecek daha büyük sorunların önüne geçilmesinde bireylere destek olmaktadır.

Diş Taşı Temizliği Nasıl Yapılır?

Diş taşı temizliği evde veya Konya Dr. Hu Ağız ve Diş Sağlığı Kliniği’nde  gerçekleştirilebilmektedir. Uzman tarafından gerçekleştirilen dental plak tedavisinde özel el aletleri veya ultrasonik cihazlar kullanılmakta, bu sayede diş tartarlardan temizlenerek temiz görüntüsüne kavuşturulmaktadır. Bu işlemin ardından diş taşı temizliği gerçekleştiren Konya diş hekimi Dr. Hamza Ulu, özel cila maddeleri ve fırça yardımıyla diş yüzeyini cilalamakta, dişe son görünümünü vermektedir.

Diş sağlığı açısından oldukça önemli olan diş taşı temizliği, genel itibariyle Konya diş hekimi Dr. Hamza Ulu tarafından tek seansta uygulanmakta ve 30 dakikalık bir süre içerisinde tamamlanabilmektedir. Kişinin dişlerinde biriken tartarın normalinden çok daha yoğun ve fazla olması durumunda hekimler ikinci bir seans talebinde bulunabilmektedir. Ancak söz konusu seans genel olarak dental plak tedavisi fiyatları konusunda herhangi bir değişken yaratmayabilmektedir.

Diş Taşı Temizliği Zararlı Mı?

Konya diş hekimi Dr. Hamza Ulu, Konya diş taşı temizliği konusunda bireylerin içini ferah tutması gerektiğini, bu temizliğin kişinin ağız ve diş sağlığına herhangi bir zararının bulunmadığının altını çizmektedir. Aksine, özellikle dental plak tedavisi fiyatları konusunda endişe duyarak Konya diş hekimi Dr. Hamza Ulu ziyaretini erteleyen ve diş taşı temizliği için gerekenleri yapmaktan kaçınan bireylerin ileride daha büyük sorunlarla karşılaşabileceğini belirtmektedir.

Tüm bunlara bağlı olarak, söz konusu durumun daha uzun süren, maliyetli tedavilerin önünü açabileceği konusunda kişileri uyaran doktorlar, beden sağlığının bütünlüğü için diş sağlığına da önem verilmesi gerektiğine dikkat çekmektedir.

Anahtar Kelimeler: konya diş taşı temizliği, konya diş Hekimi, dental plak tedavisi fiyatları