Kök Kanal Tedavisi Nedir? Konya Kanal Tedavisi Fiyatları
konya kanal tedavisi fiyatı

Kök kanal tedavisi, diş içerisinde mevcut olan pulpa isimli yumuşak dokunun hasar görmüş olması durumunda yaptığımız bir işlemdir. Bu hasar, iltihaplanma ya da enfeksiyon olabilir. Hastaya ağrı veren bu durumların tedavisi için kök kanal tedavileri gerekmektedir. Konya kök kanal tedavisi işlemi esnasında hasar görmüş pulpa dokusunu çıkarmak ve dişin iç kısmına erişmek esastır. Yani, dişin içerisinde yer alan kök kanallara ulaşarak bu kısmı tedavi etmeyi amaçlamaktadır. Konya kanal tedavisi fiyatları ve uygulama aşamaları hakkında detaylı bilgiye yazımızdan erişebilirsiniz.

Kök Kanal Tedavisi Nedir, Nasıl Yapılır?

Kök kanal tedavilerinde enfekte olmuş pulpadan dişi kurtarmak gerekmektedir. Enfeksiyon durumlarında hasta yoğun bir ağrı ile diş hekimine başvuracaktır. Konya diş hekimi Dr. Hamza Ulu, muayenesi sonrasında, kök kanal tedavi uygulamak için hastanın onayı istenir. Dişte mevcut olan hasarın hikayesi ve türü de önem arz etmektedir. Yani, bu hasar bir diş çürüğü mü, çatlama mı veya darbe sonucunda oluşmuş bir enfeksiyon mu? Tüm bu bilgiler ışığında diş hekimi, doğru noktadaki enfeksiyonu temizler ve hastanın ağrısı böylece azalmış olur.

Tedavi Ne Zaman Uygulanır?

Bu tedavi genellikle ağrıya sebep olan diş çürüklerinde enfeksiyon var ise ilk tercihlerden birisidir. Eğer dişte çürük veya kırık varsa, diş içerisinde yer alan hassas sinirler zarar görebilir. Bu durum da hasta için dayanması güç bir ağrıya sebep olacaktır. Ayrıca, diş içerisinde kırık olmadığı halde enfeksiyon gelişmiş ise de bu tedavi önem arz etmektedir. Çünkü, enfeksiyon kök kanallara yayılırsa dişin kaybedilme durumu söz konusu olacaktır. Hastayı bu sıkıntıdan kurtarmak amacı ile enfeksiyonu yok etmek gerekmektedir. Bu noktada kök kanal tedavi, en yerinde tercihlerden birisidir.

Kök Kanal Tedavi Aşamaları Nasıl Olur?

Konya kök kanal tedavisi aşamaları nasıl olur sorusunun cevabı birkaç aşamadan oluşmaktadır. Öncelikle, hastanın onayı gerekmektedir. Sonrasında ise anestezi ile işlem başlar. Anestezi, hastanın işlem esnasında ağrı duymamasını sağlamaktadır. Diş hekiminiz enfekte bölgedeki sinirleri uyuşturacak ve böylece rahat bir şekilde uygulamayı tamamlayabilecektir. Anestezi ise genellikle enjeksiyon ile uygulanmaktadır. Bir sonraki aşama ise erişim aşamasıdır. Diş hekiminiz bu aşamada kök kanallara erişmeye çalışacaktır. Bu nedenle dişin üstünde yer alan sert dokuyu çıkarması gerekmektedir. Bu işlemi tamamlamak için, çeşitli cihazlar ile diş içerisine bir delik açar.

konya kanal tedavisi fiyatları

Sonrasında ise temizleme aşaması gelmektedir. Artık meydana çıkmış olan iltihaptan kurtulma vakti. Kök kanallarında birikmiş olan hasarlı doku ve bakterileri çıkaran diş hekimi, temiz bir diş elde edecektir. Sonrasında ise delmiş olduğu dişi yeniden şekillendirmesi gerekmektedir. Kök kanallarını şekillendiren diş hekimi, yüzeyi pürüzsüz bir hale getirdikten sonra dolgu malzemesi ile hastanın tercih ettiği dolguyu yapacaktır.

Tedavi Sonrası Nelere Dikkat Etmek Gerekir?

Kanal tedavi sonrasında günlük hayatınıza devam edebilirsiniz. Yine de dikkatli olmanızda fayda var. Örneğin, dişlerinizi zorlayacak besinler tüketmemenizde fayda var. Sert cisimleri dişinizle kırmamalı ve dolgunuza zarar vermemelisiniz. Bunun yanında, eğer diş hekiminiz ağrı kesici veya antibiyotik tavsiye etmiş ise ilaçlarınızı düzenli kullanmalısınız. Ayrıca, dişinizin oldukça hassas olacağını unutmamalısınız. Yapışkan ya da çok katı yiyecekler dolgunuza zarar verecektir. Dişlerinizin temizliğine ve ağız hijyeninize de daha fazla dikkat etmeniz gerekecektir. Bu maddeye ek olarak sigaradan uzak durmanız da şiddetle tavsiye edilmektedir.

Ayrıca, kök kanal tedavi sonrasında diş hekiminizin size vereceği randevulara uymanız, diş sağlığınızı tekrar kaybetmemeniz adına önem arz etmektedir. Bu kontrol randevuları sizin iyiliğiniz içindir. Yine de eğer işlem sonrasında dayanamayacağınız bir derecede ağrı hissederseniz, ya da şişlik gelişirse, mutlaka diş hekiminize haber verin. Geçmesini beklemek yerine diş hekiminizin bilgisi dahilinde hareket etmeniz sağlığınızı korumanıza yardımcı olacaktır.

Konya Kanal Tedavisi Fiyatları Nelerdir?

Konya kök kanal tedavisi fiyatları, dişin konumuna ve yapısına göre değişkenlik gösterebilmektedir. Ayrıca, gittiğiniz diş hekiminin konu üzerine uzmanlığı da fiyatı etkileyecektir. Eğer profesyonel bir Konya diş hekimi arayışındaysanız hemen Dr. Hu Ağız ve Diş Sağlığı Polikliniği uzmanlarımıza başvurabilir ve sizin için en hesaplı kök kanal tedavisi fiyatları listesine ulaşabilirsiniz. Bu içeriğimizde kök kanal tedavi konusunu ele aldık. Detaylı bilgi için uzman ekibimizle iletişime geçebilirsiniz.

Dr. Hamza Ulu