Sedasyon Nedir? Sedasyon Neden Yapılır? Sedasyon Zararlı Mıdır?
Sedasyon neden yapılır

Birçok birey özellikle diş hekimine duyulan korkudan dolayı diş tedavisini aksatabilmekte ve buna bağlı olarak ilerleyen dönemlerde başka daha büyük sorunlarla mücadele etmek zorunda kalabilmektedir. Konya diş hekimi Dr. Hamza Ulu, söz konusu sorunu ortadan kaldırabilmek ve tüm vücudun sağlık durumunu birebir etkileyen ağız sağlığının aksatılmasının önüne geçebilmek amacıyla sedasyon önerisinde bulunmaktadır. Bu da sedasyon neden yapılır? sorusuna yanıt olmaktadır.

Konya diş tedavisi konusunda sıkça tercih edilebilen ve sakinleştirmek anlamına gelen sedasyon işlemi ile hastalar doktorlara gönül rahatlığıyla gidebilmekte, bütünleyici sağlık durumlarının başlangıcı olan ağız ve diş sağlığına önem vermenin ilk adımını atabilmektedir.

Peki sedasyon nedir? Hangi amaçla yapılır? Nasıl uygulanır ve türleri nelerdir?

Sedasyon Nedir?

Sakinleştirmek anlamına gelen sedasyon işlemi anestezi uzmanları tarafından sedatif ilaçlar ile uygulanan uyuşturma yöntemlerinden biridir. Özellikle Konya diş hekimi Dr. Hamza Ulu  tarafından tercih edilen sedasyonda, hastanın tüm refleksleri korunarak, derinliği kontrollü biçimde uygulanabilir halde olan uyku hali sağlanmaktadır. Söz konusu anestezi yönteminin Konya diş tedavisi esnasında sıklıkla tercih edilme sebeplerinden biri ise hastaların çoğunluğunda bulunan diş hekimi ve diş tedavisine duyulan fobidir.

Özellikle diş çekimi öncesinde uygulanan sedasyon işlemi kendi içinde birçok çeşide ayrılabilmekte, hastaya uygulanacak işleme, hastanın anesteziye verdiği tepkiye, yaşına ve medikal alışkanlıkları ile genel sağlık durumuna göre uygulanmaktadır. Kararının tamamen Konya diş hekimi Dr. Hamza Ulu ve Dr. Hu Ağız ve Diş Sağlığı Polikliniği uzmanları tarafından verildiği bu uygulama minimal, orta ve derin olmak üzere üçe ayrılmaktadır.

Peki sedasyon işlemi hangi amaçla yapılmaktadır?

Sedasyon Hangi Amaçla Yapılır?

Sedasyon işlemi kısa vadede, diş hekimi fobisi olan fakat aynı zamanda diş tedavisi uygulamanın zorunlu hale geldiği hastalarda kişinin sağlığına kavuşmasına engel korkuları ortadan kaldırmak amacıyla uygulanır. Bu noktada ana hedef, hastanın fobiye bağlı tedaviden kaçmasının ortadan kaldırılması ve hızlı biçimde gerekli işlemin uygulanarak sağlığına kavuşturulmasıdır.

Sedasyon işlemi hastanın, diş tedavisi süresince herhangi bir acı hissetmesini engellemek ancak aynı zamanda uyarı ya da komutlara cevap vermesini sağlamadaki faydasıyla bilinmekte, bu nedenle ağırlıklı olarak diş tedavisi uygulamalarında kullanılmaktadır. Bu sayede gerekli tedaviler kişiye uygulanabilmekte, diş hekimi fobisinden doğan uzun dönem komplikasyonların önüne geçilebilmektedir. Sedasyon işlemi bu avantajları nedeniyle kimi zaman çocuklara da uygulanabilmektedir. Ancak bu uygulamalar tamamen Konya diş hekimi Dr. Hamza Ulu önerisi sonrasında gerçekleştirilmektedir.
sedasyon nedir

Sedasyon Nasıl Uygulanır?

Sedasyon işlemi konusunda altı çizilmesi gereken ilk konu, uygulamanın anestezi uzmanları tarafından gerçekleştirilmesidir. Farklı yöntemlerle uygulanabilen sedasyon teknikleri arasında, ilaç yoluyla gerçekleştirilenler bulunabilirken, enjeksiyon yoluyla verilen anestezik ilaçlar da yer alabilmektedir. Bu noktada Konya diş hekimi Dr. Hamza Ulu ve anestezi uzmanları hastanın genel durumuna ve geçmişine bağlı olarak gerekli sedasyon yöntemini belirleyerek uygulamaktadır. Söz konusu uygulama değişkenleri farklı sedasyon türlerini de meydana getirmektedir.

Peki sedasyon türleri nelerdir?

Sedasyon Türleri Nelerdir?

Sedasyon işlemi gerçekleştirilmeden önce hasta hakkında gerekli verilerin toplanması büyük önem taşımaktadır. Söz konusu veriler aynı zamanda sedasyon türünü belirlemekte ve uygulama Konya diş tedavisi için dahi olsa, uygun sedasyon türü belirlenmektedir. Konya diş hekimi Dr. Hamza Ulu ve anestezi uzmanı tarafından belirlenebilen sedasyon türleri minimal, orta ve derin olmak üzere üç grupta incelenmektedir.

Minimal sedasyon işlemi hastayı rahatlatan bir yöntemle olmakla birlikte, kişinin sözlü ve fiziksel uyarılara yanıt verebileceği düzeydedir. Orta sedasyon işlemi ise hastanın kendisini uyuşuk hissettiği, her an uykuya dalma durumunun oluşabildiği ve hastanın genel itibariyle yapılan işlemi hatırlamayabileceği yöntemdir. Son yöntemlerden olan derin sedasyon işlemi ise bilincin tamamen kapandığı ve hastanın herhangi fiziksel ya da sözlü uyarıya cevap vermediği tekniktir. Derin sedasyonun genel itibariyle ağız ve çene cerrahisi gerektiren durumlarda kullanılmakta, uygulayan klinik veya uzmanın akreditasyonlarının olmasını zorunlu kılan yöntemler arasında yer almaktadır.

Tüm bunlara bağlı olarak, sedasyon işlemi temelde hastaların var olan hastalıklarının iyileştirilmesi ve uzun dönem komplikasyonların önüne geçilmesinde dolaylı yoldan etkilidir diyebiliriz. Bu noktada Konya diş tedavisi uygulamak isteyen ancak diş hekimi fobisi yaşayan kişilerin tercih edebileceği anestezi yöntemleri arasında da yer almaktadır. Ancak unutulmamalıdır ki; söz konusu işlem yalnızca doktor ve anestezi uzmanı tarafından uygulanmasına karar verilen yöntemler arasında yer almaktadır.

Anahtar Kelimeler: sedasyon işlemi, konya diş tedavisi, konya diş hekimi

Dr. Hu Ağız ve Diş Sağlığı Polikliniği